Hod FRAME “Ti si ljepota” Zd-ši i St-du područja

kategorija:  | objavljeno u:

Gle! 27. kolovoza – krećemo! Ništa, doslovno ništa nisam znao, nikakvu sliku kako bi to moglo izgledati, nikakvu percepciju nadolazećeg hoda. Ali unatoč svom neznanju, rađala se jedna izuzetno velika želja da krenem na hod. Sigurno sam bio kao i sveti Franjo kad mu je Uskrsli progovorio sa križa. Zbunjen! No, krenimo na hod…

Prvog dana dolazimo u Sinj, mjesto znamenito za našu kršćansku i hrvatsku kulturu. Mjesto gdje se ljubav Božja prema ovom narodu očitovala na jedan izvanredan način. Mjesto gdje i danas prebiva milost Božja! Upoznavanja i druženja su nastupila. Polako se ekipa uhodava, predstavlja se hod, dobivaju se vjerni čuvari i postaješ čuvar!

Rano ujutro krenula je budnica. “Frama, frama, Franjo i Klara…” odzvanjalo je samostanom! Poslije spremanja, doručka, stali smo pred našu Majku Sinjsku i zamolili je da nas prati tijekom cijelog hoda, što je Ona, onako na svoj, božanski način i učinila… Prvi dan, prvi hod! Teško! Svakako tijekom puta prema Muću treba spomenuti molitvu časoslova i dolazak u starački dom, gdje smo na svojom radošću i pjesmom koja je slavila Krista razveselili stare i nemoćne. Muć: uz rad u skupinama, nadahnute predavanje fra Lazara i svetu Misu – prava uvertira za ono što nas čeka!

Opet ista budnica, samo ovaj put “orilo” po školi. Nova ruta prema Čavoglavama, svima dragim i poznatim! Veseli mještani su nas dočekali sa mnoštvom toplih kiflica, fritula i ostalih sa srcem ispečenih kolača. Tu večer, smo bili na susretu sa Presvetim. Pokraj impozantne crkve Hrvatskih mučenika, ispod neba punog zvijezdama bili smo s Kristom u prekrasnoj meditaciji koju je predvodio fra Ivan. Zaista, prekrasno!

Iz Čavoglava krenuli smo prema Drnišu. Uz krunicu, časoslov, pjesmu, te jako sunce došli smo u Drniš. Poslije rada u skupinama, svete Mise imali smo prekrasno druženje sa dragim nam framašima iz Drniša. Poslije pjesme, večere, druženje, pravac vreća za spavanje! Sutra, 24 kilometra, kraljevski grad Knin.

Dolaskom u Knin, sjetili smo se svih palih za domovinu i našu svetu vjeru. Poklonili smo im se, te ih se pjesmo prisjetili! Naš hod, bar šta se tiče pješačenja je završio. 78 kilometara, jedna respektabilna brojka!

Svakako moram spomenuti odlični prijem kod Frame Knin, koja je napravila “kontru” Drnišu u dočeku (Malo šale nikad dosta). Poslije ugodnog druženja sa domaćinima, krenuli smo na rad, svetu Misu i završetak dana je bilo druženje uz pjesmu na trgu Hrvatskih branitelja.

Srijeda, poslijednji dan hoda u Hrvatskoj. Pogled sam kninske tvrđave vrijedio je uspona. Sakrament pomirenja sa Bogom, te otvaranje Porcijulanskog oprosta u crkvi svetog Ante završavamo sa hodom u Hrvatskoj.

Dolaskom u Assiz, slijedila je grupna slika. Nakon nje, odlazimo na svetu Misu, poslije imamo vrijeme za odlazak u šetnju po Assizu. Nakon toga, krećemo u Porcijunkulu. Konačno, na pragu oproštenja grijeha. Totalno oslobođenje koje se vidjelo po suzama mladih i Kristom oduševljenih ljudi.

Sutrašnji dan je bio uistinu blagoslovljen. Slavljem Božićne Mise u Grecciou, odlaskom u Fonte Colombo. Nesvjesno smo se duhovno obogatili.

I nažalost poslijednji dan. Naš susret sa bazilikom Gospom od Anđela bio je obogaćen svetom Misom. I za mene najljepši dio svega – La Verna! Mjesto gdje je naš sveti Franjo došao do potpunog sjedinjenja s Kristom, kroz stigme. Šetnja kroz šumu, razgovor, molitva krunice su događaji osjetili smo potpunu svetost tog mjesta. Sa pjesmom na usnama krenuli smo u Hrvatsku…

Za kraj želio bi reći da na ovom hodu sa dobio snagu za trenutke u kojima sam sada, trenutke koji nisu ugodni, trenucima smrti bližnjeg! Isprosio potpuno oproštenje grijeha svom bližnjem. Shvatio sam što je život i uz to mnoge druge misli sam pospremio u knjižnicu svog srca. Upoznao sam prijatelje za cijeli život. I darovan prekrasnim blagoslovima, čije plodove itekako osjećam. Želio bih se zahvaliti Bogu jer mi dao milost da sve ovo prođem. Želio bih sve zahvaliti svetom Franji! Želio bih se zahvaliti našoj sestri Filipi te fra Ivanu i fra Lazaru. Želio bih se zahvaliti svim framašima! Hvala vam od srca.

Let tijela je prestao… ali let duše… i dalje traje…!